Caravana Peugeot 301

Sunt posesor de Peugeot de mai bine de 4 ani, un 206 de 2.0 HDi 90CP. În tot acest timp nu cred că m-am gândit vreodată să-mi schimb mașina. Cred că se înțelege de la sine că sunt foarte mulțumit de această marcă.

Am fost invitat să testez în exclusivitate noua mașină a grupului Peugeot, Peugeot 301. Cele 3 mașini ale caravanei au intrat în țară pe la Calafat, au trecut prin Craiova și București, iar de la Brașov am intrat și eu în horă. Credeam că voi lua mașina și voi conduce până la Cluj, dar a fost mai mult de atât.

Am început cu o ședință foto și o filmare lângă Biserica Neagră și în Piața Sfatului. Am fost pe rând model, actor (Am fost asaltat de niște tipe care mă rugau să fac poze cu ele și să le dau autografe. Una, de emoții, a leșinat!) și privitor-admirator al unor oameni, francezi și neozeelandezi, pasionați de fotografie și film, iar în final șofer. Pozele și filmulețele realizate pe tot parcursul caravanei se pot vedea aici. Deocamdată eu nu apar, deci puteți accesa cu încredere! 😀

Apoi ne-am îndreptat spre Poiana Brașov, unde francezii s-au îndrăgostit de peisaj și au arestat varianta diesel, pe care am condus-o până atunci, pentru mai multe cadre și fotografii.

Astfel, spre Cluj, am condus varianta pe benzină, motor de 1.6 cu 115 CP. Având la activ foarte mulți km parcurși pe segmentul de drum Brașov-Cluj Napoca cu 206, am așteptat să văd cum se comportă 301. Mașina stă bine pe drum, stă bine în viraje, dar trage mai slab ca și mașina mea. Să nu înțelegeți prin asta că 301 doarme pe drum. Nu. Dar cum eu am termen de comparație un 206, mă raportez la el. La depășiri efectuate din scurt sau la urcare mi se făcea brusc dor de franțuzoaica mea. Probabil acei 0.4 cmc în plus pe care îi are 206 țin cu brio locul celor 25 CP pe care îi are în minus față de 301.

Cu siguranță vă interesează consumul. După cum v-am spus, eu am preluat mașina în Poiana Brașov, când avea aproximativ 2400 km parcurși, iar consumul mediu indicat la bord era 7,7%. Nu știu care a fost stilul de condus al șoferilor precedenți, dar după alți 300 km, când am ajuns la Cluj, consumul mediu a scăzut la 7,3%. Am mai verificat pe parcurs consumul instantaneu (aici n-am poză, dar va trebui să mă credeți pe cuvânt) la 100-110 km/h și varia între 5,7-5,9%. O fi bine? O fi rău? Ziceți voi!

Am și o mică nemulțumire față de amplasarea oglinzii retrovizoare. Cel puțin pe mine m-a deranjat puțin pentru că îmi obtura vizibilitatea dacă drumul se continua cu viraj larg la dreapta. Din cauza ei nu am avut vizibilitate pe o distanță mai mare, dar nu mi-am tot ridicat ochii să o privesc. Avantaje și dezavantaje.

Mașina este spațioasă, atât pentru pasagerii din față cât și pentru cei din spate, are un portbagaj mare, are un design plăcut și a atras privirile trecătorilor și a obiectivelor fotografilor din Piața Sfatului din Brașov. Dacă vreți s-o vedeți, puteți vizita reprezentanțele Peugeot unde veți găsi expus cel puțin un model Peugeot 301 și prețurile în funcție de motorizare și dotări. Deocamdată nu se pot face drive teste, dar când se vor organiza să nu le ratați! Merită!

O altă părere despre noul Peugeot 301 puteți citi la Dan și Flori.