May 27 2012
Clujenii şi-au evaluat instituţiile publice
Vă spuneam aici despre proiectul iniţiat de Asociaţia Femeilor de Afaceri Cluj, prin care clujenii au fost invitaţi să îşi expună părerea vizavi de performanţa instituţiilor publice cu care au intrat în contact. Mai precis a angajaţilor acestora. Ei ne fac viaţa mai uşoară sau dimpotrivă.
Acest proiect s-a desfăşurat în perioada 4-24 mai şi a cuprins atât partea de online, prin notare, ca la şcoală, direct pe site-ul creat special, cât şi o cercetare cantitativă pe teren, la ieşirea din instituţiile publice.
Eșantionul cercetării cantitative a fost format din 550 persoane, în timp ce în online s-au completat 430 de formulare. Proiectul a avut, în online, un reach de 72.000 de persoane din zona Clujului şi împrejurimi, 2.082 persoane participând efectiv la proiect prin vizite şi interacţiuni pe site sau în social media.
Instituţiile publice supuse analizei au fost:
- Evidența Populației, Primăria Cluj-Napoca
- Serviciul Înmatriculări Auto
- Direcția Generală a Finanțelor Publice
- Biroul de Publicitate Imobiliară (Carte funciară)
- Taxe și Impozite, Primăria Cluj-Napoca
- Poliția Locală, Primăria Cluj-Napoca
- Oficiul Județean de Cadastru
- Direcția Urbanism, Primăria Cluj-Napoca
- Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă
- Registrul Auto Român
- Direcția Generală de Muncă și Solidaritate Socială
- Casa Județeană de Asigurări de Sănătate
- Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor
- Casa Județeană de Pensii
Cea mai bună impresie a lăsat-o Evidenţa Populaţiei, cu media 8,8. Deşi am avut multe drumuri de făcut şi multă bătaie de cap din cauza acestei instituţii, se pare că per ansamblu lucrurile se mişcă bine acolo, iar eu am fost doar unul dintre cazurile izolate. În schimb, nu mă aşteptam ca nota primită de Serviciul Înmatriculări să fie de trecere. Ceea ce se întâmplă acolo e sub orice critică. Cu toate astea, a primit nota 6. Mult prea mult dacă mă întrebaţi pe mine.
Rezultatele studiului se pot descărca de aici.
Până la urmă sper că acest proiect să nu rămână doar un studiu, iar cei care sunt direct vizaţi să lucreze la atitudinea şi performanţa angajaţilor, pentru că, vrem nu vrem, depindem unii de ceilalţi.