Feb 17 2011
Cine e de vină pentru violenţa din trafic?
Faza clasică: trecere de pietoni, prima maşină opreşte, cel din spatele ei nu reacţionează în timp util, frână, fluierat de roţi, poc, şoferul lovit coboară, îl ia de guler pe celălalt şi până la o încăierare în toată regula nu mai e mult.
De ce toate astea? Pentru că te gândeşti în primul rând că te aşteaptă o mulţime de drumuri de la asigurator la service şi invers, nervi consumaţi, timp pierdut, lipsa autoturismului pentru o perioadă de timp, o maşină lovită nu mai e la fel şi multe altele.
Dacă asiguratorul ar plăti reparaţiile necesare rezultate în urma unui eveniment rutier minor într-un timp scurt, cu siguranţă s-ar evita sau cel puţin s-ar reduce mult acest tip de violenţă în trafic. E oarecum mai uşor să accepţi că în două zile îţi schimbă bara din spate, aripa, un far sau un stop, fără bătăi de cap, decât să te gândeşti că va dura o săptămână sau chiar mai mult.
Până la urmă sunt doar nişte fiare, bucăţi de plastic sau de sticlă care se pot îndrepta sau înlocui uşor. Tot ce contează este timpul în care se rezolvă.
Aşadar, eu consider că firmele asiguratoare poartă o mare vină pentru violenţele din trafic.
Daniel Rus
Feb 17, 2011 @ 08:19:56
Cine e de vină pentru violenţa din trafic? | Daniel Rus http://t.co/lSbdoT9 via @daniel_rus #peblog
Dragos Mone
Feb 17, 2011 @ 08:22:28
Cam are dreptate Daniel: Cine e de vină pentru violenţa din trafic? http://t.co/pX0FbNd via @daniel_rus
Delia Iacob
Feb 17, 2011 @ 10:02:35
Mmm, nu stiu daca e chiar asa. Intamplator lucrez in asigurari, si cel mai mult dureaza pana vin piesele necesare a fi schimbate. Asigurarile isi fac treaba de cele mai multe ori imediat cum omul a venit si a prezentat situatia. Evident ca mai sunt exceptii, legate de neplata unei polite, neintelegeri cu service-urile autorizate, etc.
Dar roata aia, farul, spoilerul, aripa, nu le schimba asigurarile, ci un service. Service care nu are cum sa aiba pe stoc acele piese (ei au pe stoc de obicei consumabile). Comanda de piese se face la un depozit autorizat pentru masina de reparat si ala dureaza, Uneori si cate 2 saptamani daca nu e in tara.
Si iar, service-urile din RO sunt cam aiurea, pe langa faptul ca le ia foarte mult sa repare masina (din lipsa de oameni sau personal calificat), o si fac de mantuiala, pe bani foarte multi.
Deci, de ce asigurarile sunt cele mai vinovate?
Delia Iacob
Feb 17, 2011 @ 10:20:59
A, am citit ceva gresit. Da, asiguratorii care nu platesc au o mare vina. Nu stiu cum sarisem peste fraza aia.
Si aici e o mare problema, caci multi aleg asiguratori cu preturile cele mai mici de pe piata care inevitabil ajung in incapacitate de plata, si atunci service-urile, pana nu sunt platite, tin masinile acolo, reparate frumos. Am avut surpriza sa aflu ca unele mai si refuza din prima masini asigurate la anumite firme.
Si ce-i de facut? Ca nu poti sa te bagi in buzunarul omului sa-i spui ca nu trebuie sa-si faca asigurare acolo, desi e ieftin, nici macar RCA, ca tot pe tine te da in judecata. Preturile astea au cumva rostul lor, si pe mine ma doare cand tre sa platesc politele, dar ma gandesc ca asta e, daca nu vreau probleme.
Cel mai eficient e pana la urma un stil de condus preventiv.
Mihaela Nistor
Feb 17, 2011 @ 10:26:16
Vina apartine in egala masura tuturor: soferilor, firmei de asigurari si lipsei de cultura/educatie!
Mai mult calm in trafic!
Tweets that mention Cine e de vină pentru violenţa din trafic? | Daniel Rus -- Topsy.com
Feb 17, 2011 @ 10:52:49
[…] This post was mentioned on Twitter by Marian Hurducas and Dragos Mone, Daniel Rus. Daniel Rus said: Cine e de vină pentru violenţa din trafic? | Daniel Rus http://t.co/lSbdoT9 via @daniel_rus #peblog […]
marrynusha
Feb 17, 2011 @ 16:11:07
ai si tu dreptate,dar daca si soferii ar fi mai atenti nu s-ar ajunge la accidente,violente,asigurari si tot asa
Bogdan Vlad
Feb 19, 2011 @ 10:02:35
Motivele violentei in trafic sunt multe iar cel prezentat de tine este doar unul dintre ele. Eu as adauga si faptul ca sfidarea continua a regulilor de circulatie a dat nastere unor comportamente violente in trafic.
daniel rus
Feb 19, 2011 @ 16:15:59
motivul principal il constituie numarul de coaie a unora, de obicei de la 3 in sus. bine ai venit! te mai astept.
animaloo
Feb 25, 2011 @ 16:50:18
cauza principala este data de infrastructura.
Asta te face de la inceput nervos, asa ca un accident cu pretioasa ta masina nu ajuta.
Pe de alta parte eu n-am avut probleme niciodata cu accidentele. Ne-am inteles normal, fiecare a dat ce a trebuit…
florin
Feb 28, 2011 @ 02:01:47
a.. si ai presupus ca au toti asigurarea potrivita nu? esti simpatic 🙂
daniel rus
Feb 28, 2011 @ 07:13:57
din moment ce exista pe piata orice asigurare e potrivita.