Apr 2 2014
Cum să ne plătim taxele mai uşor
Dacă există o problemă în România, cu siguranţă o reprezintă dificultatea cu care contribuabilii reuşesc să-şi achite taxele. De la oameni obişnuiţi, persoane fizice autorizate, firme sau miniştri, toţi au această problemă.
Orice taxă la bugetul local sau de stat o plăteşti prin Trezorerie, nu? Bun. Fiecare român are ceva unic, ce-i aparţine doar lui: CNP-ul. Nu ar fi mai simplu ca fiecărui român să i se facă un cont la Trezorerie de genul ROXXTREZ(CNP), pe care să-l poată alimenta din contul curent pe care îl are deschis la o bancă şi în care să-şi depună banii datoraţi statului?
Finanţele îmi trimit înştiinţarea de plată şi baza legală pentru care este nevoie să-mi reţină acele taxe. Tot ce mai am de făcut este să transfer din contul curent suma respectivă. Apoi, instituţiile care ştiu că trebuie să încaseze o sumă de bani de la Daniel Rus, cu CNP-ul aferent, nu au decât să ceară Trezoreriei să verifice dacă în contul meu există suma respectivă şi să o solicite. Complicat? Nu cred. Mai mult de lucru pentru angajaţi? Nu cred. Sau poate doar ar înlocui activitatea de trimitere a notificărilor.
Dar ce mă fac dacă Primăria solicită 100 lei pentru impozitul pe clădire, iar CAS-ul fix aceeaşi sumă pentru o activitate individuală pe care o desfăşor? Simplu. Specific la detalii plată pentru ce sunt banii respectivi.
Sau…
Fiecare insituţie îmi debitează din contul ROXXTREZ(CNP) suma aferentă taxei pe care i-o datorez, cu menţiunea aferentă, impozit maşină, impozit apartament, contribuţii sănătate, impozit activităţi individuale, amenzi, astfel încât eu când verific contul să ştiu exact ce sumă trebuie să dau, cui şi pentru ce. Nu mai am de făcut decât să transfer suma de bani care să acopere respectivele plăţi. Ca un fel de card de credit, care îţi plăteşte taxele şi impozitele automat, dar care are o perioada de graţie mult mai mare.
Ce se întâmplă cu cei care nu au internet şi cont bancar? Vor sta la cozi mai puţin ca până acum.