Jan 29 2013
Problemă cu „se dă” și „se cere”
Se dă o centură și o pistă prelungită de aeroport clujean, și se cere ca ele să nu se intersecteze!
E destul de greu din moment ce treaba se prezintă așa:
Cineva a venit cu propunerea semaforizării intersecției. Cum care intersecție? A pistei cu centura. Eu zic să punem un polițist. Dacă-l trimitem cu bicicleta, costurile dirijării circulației aero-terestre sunt minime. Mai greu cu cașcheta, care trebuie prinsă bine să nu-i zboare de pe cap când trece pasărea de fier.
Eu mi-am amintit că am văzut ceva asemănător, dar cu siguranță ei au pus boii în fața căruței și nu în urma ei, sau, mai rău, ca la noi, în funcții de conducere.
Măcar așa, cu o pistă de 3.500m, o să se înghesuie companiile aeriene să opereze de pe Aeroportul Internațional Cluj-Napoca sau măcar vor putea ateriza în același timp două avioane: unul de la Micul Paris, dinspre Apahida, și altul de la Paris Paris, dinspre Florești. La 3.500 m de pistă, n-au cum să se pupe bot în bot.
Nu am intenționat și nici nu intenționez să găsesc vinovatul sau vreo explicație pentru tâmpenia asta, pentru că dacă stau să mă gândesc, îmi vine în minte o singură variantă: s-a dorit să se ajungă aici, tocmai pentru a mai învârti niște bani.
marius
Jan 29, 2013 @ 09:49:34
In acest caz ar putea sa faca pista pe sub sosea! Ar fi prima pista din lume pe care avioanele ar ateriza in acest fel. Sa le trimit un mail cu aceasta propunere?
Ionut Bunescu
Jan 29, 2013 @ 09:56:05
Sau centura să fie făcută subteran, pe sub pistă. Simplu, suntem români, ce mama furăciunilor de fonduri!
daniel rus
Jan 29, 2013 @ 09:59:19
@marius: Hai, mă, linia punctată înseamnă că nu se vede, dar e acolo undeva. În cazul ăsta, așa cum a spus Ionut Bunescu, centura să fie subteran, iar pista să treacă peste 😀
Cristi
Jan 29, 2013 @ 10:08:19
Daca te uiti pe google earth, la italieni, centura nu mai exista 🙂
Cristi
Jan 29, 2013 @ 10:09:03
PS. m-am inselat, au facut tunel baietii 😀
marius
Jan 29, 2013 @ 15:29:16
Nu! sa fie pe sub sosea! Premiera mondiala. Peste sosea exista si in alte parti.
marius
Jan 30, 2013 @ 08:25:09
Daca e sa vorbim serios, solutia cu soseaua pe sub pista nu s epoate face in acest caz. Jumatate din pista e construita deja la nivelul celeilalte. Cum ar fi sa o inalte in capatul dinspre centura? Pista in valuri inca n-am vazut si nu cred ca se poate ateriza pe asa ceva.
daniel rus
Jan 30, 2013 @ 09:59:02
@marius: Nu știu ce să zic. În cazul coborârii centurii, se sapă în sol, se construiesc pereții laterali, se consolidează plafonul, se face sistemul de canalizare și cam asta e. Cred că asta e soluția cea mai ieftină, care nu implică exproprieri, structura de rezistență a drumului pentru alți 3-4 km…
Cristi
Jan 30, 2013 @ 10:04:12
Tunelul ar fi cea mai buna si in acelasi timp faina solutie 🙂 s-ar face trafic jam-uri intentionate sa poti zice ca era un 747 la etajul de deasupra :))
marius
Jan 30, 2013 @ 10:04:37
Tot ce e posibil. Nu sunt inginer si nu ma pricep asa bine la calcule din astea :))
dragosmone
Jan 30, 2013 @ 10:16:21
1. Nu am studiat stasurile de piste de aviatie dar sunt aproape sigur ca nu ai voie sa construiesti tunel pe sub pista.
2. Nu renteaza financiar sa “ingropi” centura.
3. Singura varianta pe care o vad eu e mutarea centurii, care nu e tocmai ieftina.
4. S-ar putea sa fie posibila mutarea pistei spre oras. Dar nu stiu daca ai voie sa te apropii cu pista de case si daca este destul loc.
Cristi
Jan 30, 2013 @ 10:17:14
La o atenta privire pe Google Earth, italienii au facut tunel sub capatul pistei, deci zic ca se poate 🙂
daniel
Feb 01, 2013 @ 01:04:04
eu zic sa fac pista sub centura :)) avioanele sa aterizeze in subteran si dupa aia sa se ridice la suprafata :)), sper ca nimeni de la primarie nu citeste acest comentariu, nu de alta dar s-ar putea sa puna in aplicare ideea asta