Mici neînţelegeri la muncă

Tina ieşi din birou şi se îndreptă spre cel al şefei. Trebuia să-i ducă un raport al activităţii serviciului de încasare pe ultima lună. A stat acolo cam 5 de minute. În acest timp, colega ei sună un abonat pentru a-i oferi consiliere cu privire la modalitatea prin care poate să-şi reducă valoarea facturii de energie electrică.

-Bună ziua, sunteţi firma Zodiac? întrebă Irina, colega Tinei.

-Bună ziua. Da. Aţi sunat bine, fu răspunsul din cealaltă parte.

-Irina mă numesc, vă sun din partea Electrica.

-Dar suntem cu facturile la zi, i-o tăie rapid interlocutorul Irinei.

-Staţi liniştit, nu de asta v-am sunat, îl linişti Irina. Dimpotrivă. V-am sunat să vă explic cum aţi putea să nu mai plătiţi sume atât de mari. Am analizat situaţia dumneavoastră şi văd că vi se facturează o cantitate foarte mare de energie reactivă. Această energie practic nu vă ajută la nimic, iar dumnavoastră o puteţi limita prin montarea unei baterii de condensatoare. Reactivul apare în special din cauza motoarelor electrice. Acele bobine din alcătuirea lor sunt de vină pentru apariţia lui. Până la urmă este o pierdere şi cât timp este din reţeaua electrică, trebuie s-o plătiţi.

-Da, avem multe motoare electrice. Fără ele nu putem funcţiona. Şi cum fac să nu mai plătesc atât de mult acest reactiv? întrebă clientul.

-Va trebui să luaţi legătura cu o firmă specializată. Vi se va face o analiză şi se va gasi soluţia potrivită. Cu siguranţă la o simplă căutare pe internet veţi găsi multe firme care se ocupă de aşa ceva.

În acel moment Tina intră în birou. Şefa ei îi spuse s-o trimită pe Irina pâna la ea. Îi făcu semne că o cheamă şefa, dar Irina nu observă. Ea continuă discuţia cu abonatul.

-Cu cine vorbeşte Irina, o întrebă Tina pe cealaltă colegă.

-A sunat la Zodiac, îi răspunse colega.

-Vă mulţumesc foarte mult, îi spuse clientul Irinei. Voi pune pe cineva să analizeze situaţia şi dacă este rentabil, cu siguranţă voi monta o baterie din asta.

-Eventual dacă aveţi alte întrebări, puteţi reveni oricând cu un telefon. Vă doresc o zi bună.

Când vru să închidă, Tina ţipă ca din gură de şarpe.

-Nu închideeeeee! Vreau să vorbesc şi eu.

Luă receptorul din mâna Irinei şi zise

-Alo, zodiacul?

-Da doamnă, răspunse foarte mirat clientul. Spuneţi.

-Ziceţi-mi şi mie. Îs fecioară.