Jan 23 2013
Jurnalism după ureche!
Am citit recent un articol pe Știri de Cluj cu titlul „Clujean ȚEPUIT de Electrica. Sute de oameni sunt în aceeași situație: Nu primesc facturi, dar sunt debranșați de la rețea”. Nu știu dacă și în acest caz e nevoie de cele 3 surse, însă din moment ce e un articol prin care cineva e acuzat, consider că trebuiau să afle și punctul de vedere al celui incriminat, nu?
De ce nu a fost contactat cineva din partea furnizorului pentru un punct de vedere? Știu că e mai simplu să faci știri cu subiecte primite pe e-mail, fără să-ți miști curu prin oraș, prin frig sau ploaie. Dar nu e trecut în fișa postului de jurnalist să te informezi înainte să publici ceva? În acest mod puteau afla care e profilul clientului (bun platnic, rău platnic), unde-și face plățile (casierie, bancă (dacă plătește la bancă/paypoint cu siguranță își primește facturile)), dacă a sesizat că nu primește facturile de energie electrică, și poate situația finală nu ar mai fi fost aceeași.
Mai mult, după prezentarea acestui caz, articolul se putea transforma într-unul prin care să informeze cititorii, mulți dintre ei clienți Electrica Furnizare, în legătură cu drepturile și obligațiile pe care le au. Cu siguranță imaginea unor asemenea jurnaliști avea mai mult de câștigat, decât în acest caz, al victimizării un client.
Nu am făcut jurnalism, nu știu exact care sunt regulile în acest domeniu, dar cu un minim de inteligență cred că îmi dați dreptate.
Horea Soica
Jan 23, 2013 @ 21:30:44
Sunt unele stiri in care reflectam parerea cititorilor. Ei ne povestesc problemele lor, iar noi le postam pur si simplu. Le oferim oamenilor sansa de a scrie ei, practic.
Cei de la Electrica, in acest caz, au un puternic departament de PR, dar nu se vor sinchisi niciodata sa intervina. Stiu ei de ce!!!
Pe de alta parte, va sfatuiesc sa cititi comentariile de la acest articol si veti vedea cati oameni patesc acelasi lucru si cum niciodata Electrica nu le-a rezolvat problema. Sa ne scrie noua e modul unora de a se descarca.
Pe de alta parte, parca sunteti angajat la Electrica, nu? De ce nu le raspundeti dvs oamenilor. Folositi acest blog, luati comentariile de pe Stiri de Cluj si raspundeti-le. Cu mare drag le vom posta mai departe.
O zi buna.
daniel rus
Jan 23, 2013 @ 21:55:01
@Horia Soica:
Tocmai că sunteţi site de ştiri, nu un forum unde fiecare să-şi dea cu părerea sau platformă de guest-post-uri. Aveţi obligaţia să faceţi o informare corectă, iar dumneavoastră nu aţi făcut asta. Aţi transmis doar punctul de vedere al celui care a avut de suferit din cauza neachitării unei facturi la termenul contractual.
Da, sunt angajat al funizorului de energie electrică, însă procedurile interne nu-mi permit să fac aşa ceva. Cei care au nemulţumiri vizavi de activitatea de furnizare, au tot dreptul să se adreseze furnizorului pe căile oficiale pentru a obţine răspunsuri. O recomandare ar fi să o facă în timp util.
Mihaela Nistor
Jan 24, 2013 @ 08:25:15
Nu consider un site de știri bun, cei care fură poze de pe Twitter ca să facă știre, cum s-a întâmplat cu poze mea cu șunca mucegăită, ei nu știau de poveste, au luat poze și au început să îmflorească știrea.
Cât despre Electrica , EOn Gaz, etc, furnizorii ar trebui să se asigure că facturile ajung la timp, pentru că adevărata problemă e la Poștă, ei le distribuie cu întârziere.
roscabgdn
Jan 24, 2013 @ 12:25:20
Daca nu primesti factura inseamna ca nu trebuie sa platesti?
Eu am patit chestia asta : cineva a luat factura (cel putin asa imi place sa cred) dar totusi cand a trebuit sa platesc am mers la ei si am intrebat…
In felul asta pot si eu sa fac “neprimita” o factura si sa nu platesc, apoi sa fac scandal si sa apar la ziar cu o stire bomba…
Nici nu cred ca trebuiau 3 surse sa-ti dai seama ca-i ceva putred la mijloc…
Mihaela Nistor
Jan 24, 2013 @ 14:58:19
Sincer, am atâtea pe cap, încât dacă nu primesc factură , mai uit de câte o utilitate. Și în plus, unde să întreb ? De cele mai multe ori plătesc la bancă, și nu la Electrica, pe Memorandumului nu am loc de parcare, iar pe Taberei, caserițele sunt atât de arogante și neștiutoare.
daniel rus
Jan 24, 2013 @ 15:06:06
Oficiul Virtual e răpunsul! 😀
Mihai
Mar 22, 2013 @ 11:14:07
Ce de la stiri de cluj nu fac aproape nici o stire. Doar ce primesc de la cititori. E mai usor asa, postezi orice tampenie despre cum a parcat un idiot in centru sau despre cum nu a platit cineva factura la utilitati si a fost debransat si sa faci trafic din care mai apoi sa castigi bani. In urma cu cateva luni avusese loc un accident in Marasti cu un motociclist. Intamplator am trecut pe acolo si am avut aparatul foto la mine. Am facut cateva poze. Dupa putin timp vad marea stire pe stiridecluj.ro doar ca era atasata o fotografie veche,de la alt accident. Le trimit o poza facuta de mine si primesc in cateva minute raspunsul: poza care le-am trimis-o nu e de la accidentul acela si cea pusa de ei e buna :))) ce sa mai zic?
morosanu
Oct 11, 2014 @ 16:28:45
Domnu angajat,
Eu chiar mi-s jurnalist și nu văd de ce vă ofensați așa de amarnic din perspectiva asta deontologică pe care înțeleg din context că o clamați!? Da, pornind de la acest caz, materialul se putea scrie în nșpe moduri, însă nu văd nici o lipsă din partea editorului/semnatarului articolului în contextul în care știți mai bine decît noi (dacă nu știți, atunci este fff grav și… deontologic ar fi să vă dați demisia!) cum stăm la capitolul CALITATEA SERVICIILOR în cazul “nedreptățiților”, asta așa, ca să nu mai aduc în discuție modul în care-și asumă șchiopătările cei de la Electrica (vezi răspunsurile la sesizări, comunicarea cu cei care fac sesizări șamd!). În locul dumneavoastră aș fi spus “Mulțumesc” pentru faptul că jurnalistul s-a oprit doar la o persoană și nu a luat lista întreagă a celor umiliți de-a dreptul cînd ajung să bată pe la ușile voastre protejate de monopolul de care profitați din plin! Aș încheia spunîndu-vă “să vă fie rușine!” (pentru faptul că mai aveți și tupeul de a ridica tonul la cei care vă caută de păcate), însă nu am să fac asta deoarece mama m-a educat bine de-acasă, iar de voi tot nu se leagă nimic: nici vorba bună/sfatul prietenesc, nici înjurăturile pe care vi le administrează din belșug cei supuși “rigorilor” monopolului anterior enunțat! Spor în toate și, vorba unei cucoane din Parlament(ul României): “ciocu mic” și mai mult respect față de cei pe spinarea cărora vă luați leuții! Hai, paaaaaaa 🙂
daniel rus
Oct 11, 2014 @ 17:16:07
@ Morosanu: Un jurnalist documentat ar trebui să știe că piața de energie electrică este liberă încă din 2007. Ce înseamnă asta? Orice client este liber să își aleagă furnizorul de energie electrică. Nimeni nu se ascunde în spatele nici unui monopol, numai că e mai simplu de arătat cu degetul în direcția cealaltă, chiar când vina îți aparține.