Dacă Suplacu de Barcău era poarta de acces spre vest pe autostradă…

Am văzut zilele trecute acest filmuleț, în care este prezentat stadiul lucrărilor la porțiunea autostrăzii A3, Suplacu de Barcău-Borș. Nici nu știu ce s-ar mai putea spune din ceea ce nu s-a spus deja.

Uneori mă întreb de ce nu s-a început construcția acestei autostrăzi dinspre Borș. În acest fel, cei 52 de km finalizați între Câmpia Turzii și Gilău, puteau reprezenta o cale mult mai facilă de ieșire din țară. Luând în calcul și lucrul efectuat pe porțiunea Suplacu de Barcău – Borș, cred că s-ar fi putut finaliza toți cei 64 de km ai tronsonului. Astfel vestul se vedea mai bine din Suplac. E81 se prezintă în condiții bune. Mai urâtă e porțiunea de la Hereclean spre Suplacu de Barcău, dar parcă altfel mergi pe un drum mai puțin bun când știi că peste 45 de km intri pe autostradă și nu mai ieși până în Austria, Germania, Croația, Italia, Franța sau Spania.

E adevărat că o asemenea decizie avea urmări neplăcute pentru locuitorii din Cluj Napoca, în special ai cartierelor Mănăștur și Zorilor, a celor din Florești, dar și a celor care erau nevoiți să tranziteze Clujul în drumul lor spre Oradea, Baia Mare, Târgu Mureș sau Suplacu de Barcău, via Zalău, in drumul lor spre autostrada spre vest.

Poate dacă Suplacu de Barcău ar fi fost cel mai nou punct facil de ieșire din România, spre vest, pe autostradă, drumul de la Cluj spre Zalău nu ar mai fi atât de liber și aș face mai mult până la și dinspre Cehu Silvaniei. 😀