Oare cum au reuşit mamele noastre?

Cred că sunt în asentimentul multora când spun că urăsc reclamele, mai ales când acestea îmi sunt servite exact în momentul cel mai interesant al filmului pe care îl vizionez. Însă în zilele când degetului meu opozabil îi e lene să se mişte, privesc cuminte tenatitivele unor oameni cu multă (poate prea multă) imaginaţie de a mă convinge să cumpăr diferite produse.

Ştiu că e criză, că nebănuite sunt căile Domnului, că pentru a vinde trebuie uneori să îţi vinzi şi sufletul, dar mintea mea pur şi simplu nu poate să priceapă ceea ce eu aş numi un paradox. Dacă aţi opri 100 de persoane pe stradă şi le-aţi întreba cui ar fi destinate urmatoare produse: Mr Muscolo, Cillit, Calgon, Duck Power Gel şi lista poate continua, majoritatea vă vor răspunde fără a ezita: Femeilor! Corect? Corect! (Bărbaţi, ştiu că şi voi mergeţi la cumpărături, dar măcar acum de Bobotează, fiţi sinceri şi recunoaşteţi că listuţa tot de iubitele voastre e făcută).

Şi cu toate astea, toate reclamele pentru aceste produse denigrează sau pun la îndoială capacitatea femeilor de a face o alegere bună, de a fi gospodine şi de a se descurca singure. Bineînteles, salvarea vine mai mereu în întruchiparea unui bărbat, fie super specialist (vezi Calgon), fie super erou (vezi Mr Muscle) iar în anumite cazuri chiar în “persoana” unei raţe unui răţoi care salvează biata femeie de la dezastru (vezi Duck Power Gel).

Mai rău, când gospodina încearcă să depăseacă un obstacol numit gătit prin propriile forţe, încercând să îi facă o surpriză barbatului iubit, din nou rezultatul e coplesitor:

Mă întreb: Oare cum au reuşit mamele noastre??