Aug 21 2014
Index autocitit la Electrica Furnizare prin Oficiul Virtual
Dacă locuiești într-un imobil vechi sunt șanse foarte mari să ai contorul, aparatul ăla care măsoară cantitatea de energie electrică pe care o consumi, în interiorul locuinței. Din același motiv, dar și pentru că programul tău și a personalului care se ocupă cu citirea contoarelor nu se pupă, e posibil ca facturile de regularizare să nu fi fost emise „de regulă la 3 luni”, așa cum e trecut în contractul de furnizare. Tot din același motiv te dădeai cu capul de pereți când primeai într-un final o factură de regularizare cu o valoare imensă (asta pentru că estimatele erau foarte mici).
De acum înainte poți să transmiți singur citirea (Da, ca la gaz!), numai că trebuie să faci câteva lucruri:
Intri în contul tău Oficiul Virtual (dacă nu ai, click pe link-ul din stânga și urmează pașii de acolo) la secțiunea Date contract și dai o bifă la Autocitire (Trimitere index online), apoi click pe Salveaza.
În primul proces Batch, sistemul furnizorului se sincronizează cu aplicația Oficiul Virtual. Apoi, în prima zi din perioada de autocitire (PAC) vei primi un mail cu perioada în care va trebui să trimiți indexul pentru a putea fi luat în considerare.
Update1 – Am primit e-mail-ul:
Doar în perioada de autocitire (PAC) se va putea accesa meniul Trimite Index din aplicația Oficiul Virtual.
Update2: Am trimis indexul 🙂 Pe următoarea factură la index nou, autocitit, ar trebui să apară 28470.
Facturile de curent emise după ce ai activat autocitirea vor avea specificată perioada în care se poate trimite indexul, iar la tipul de index utilizat, citit, estimat sau autocitit, după caz.
Update 3:
Cam atât. Spor la trimis indexul!
PS: Chiar dacă poți trimite indexul, asta nu înseamnă că nu mai trebuie să asiguri acces cititorului. Această obligație este stipulată în contractul de furnizare!
Mai multe informații găsiți pe www.electricafurnizaretn.ro sau în Manualul de utilizare din Oficiul Virtual.
Yamasha
Aug 22, 2014 @ 08:03:18
Poate ca vor face si ei sa se plateasca factura online sau… estimarea sau cum vor ei sa o zica…
cristina
Aug 27, 2014 @ 17:06:56
chiar azi le-am permis accesul celor de la electrica
tu ai botezat clientul de pe factura fiscala? 🙂
Oficiul Virtual
Sep 01, 2014 @ 19:37:37
Apropo!
Care e experienta voastra legata de “Plata Online” a facturii Electrica?
Acum 4-5 ani solicitam(pentru prima data) informatii de la Electrica in legatura cu “Plata
Online” a facturii,direct din “My Account”.
Raspunsul primit era ceva de genul: “Curand, va fi disponibila “Plata Online” (si) la
Electrica…bla,bla.”
Si au trecut,repet, 4-5 ani de atunci, de la primul email!
Care sa fie oare cauzele?
Or fi ‘setati’ pe ‘anul chinezesc’ si scurgerea timpului,la ei, se petrece altfel?
Sau poate are legatura cu experiente de genul acesta(link) si prin urmare de ce sa-i oferi
cuiva accesul la “Plata Online” cand poti incasa 200lei pentru debransare-rebransare?
clujean-tepuit-de-electrica-sute-de-oameni-sunt-in-aceeasi-situatie-nu-primesc-
facturi-dar-sunt-debransati-de-la-retea
Unii vor spune ca exista cont bancar,virament bancar,etc.
Diferenta consta in faptul ca la “Plata Online” inregistrarea platii se face in cateva
secunde!
Plata prin virament bancar e inregistrata,uneori, chiar si in 6 zile! ‘Excelent’ pentru o
debransare si 200 lei!
Totusi,sunt si parti bune pentru unii!
La Electrica – BRASOV se pot face plati online, de multi ani!
hotnews.ro/stiri-arhiva-1255463-adio-cozi-ghisee-facturi-platite-line.htm
efts.ro/?task=casa_ta&cat=cont_client_casa_ta
Accesarea unui link pt plata facturii,asa cum e pe site-ul RDS chiar daca nu ai ‘cont
online’,ar fi la fel de binevenit!
Simo
Sep 12, 2014 @ 23:11:20
Nu stiu daca Indexul transmis a fost corect trimis …persoana in cauza a trimis exact ceea ce scria pe contor..si anume 002470,e corect trimis?daca nu,as dori sa stiu daca se poate modifica sau suna undeva pt a retransmite Indexul in mod corect .multumesc
Valentin Vesa
Sep 16, 2014 @ 10:51:15
Am facut pasii expusi de tine, insa nu am primit nici un email inca.
Ce e de facut?
Valentin Vesa
Sep 16, 2014 @ 10:51:56
Daca intru in meniul “TRIMITE INDEX” imi zice “Nu se poate accepta indexul. Sunteți în afara perioadei de transmitere care este înscrisă pe factură.”
daniel rus
Sep 16, 2014 @ 11:09:01
@Valentin Vesa: probabil încă nu ești în perioada de transmitere index. În prima zi din acea perioadă vei primi acel email. Ai putea aproxima perioada după ultima factură emisă (vezi ce perioadă este trecută pe ea).
@Simo: Dacă ai neclarități poți suna la Call Center.
Valentin Vesa
Sep 16, 2014 @ 11:29:56
Mersi, mi-am pus reminder in calendar, sa ii “urmaresc” 🙂
Valentin Vesa
Sep 18, 2014 @ 16:27:00
Au raspuns, poate ar fi util sa faci un later edit la articol, sa citeasca toti:
Buna ziua,
În prima zi din “perioada de acceptare citire”, veţi primi pe adresa de email un mesaj care va conține intervalul de transmitere a indexului autocitit în Oficiul Virtual. ( pe fiecare factura va aparea perioada viitoare de transmitere a indexului ).
Indexul se transmite prin accesarea meniului ‘TRIMITE INDEX’ din fereastra principală. Aici sunt afișate contoarele existente și ultimul index real facturat. Se va introduce indexul și apoi se accesează butonul ‘Trimite index’.
În cazul în care indexul este în limitele uzuale (este mai mare decat utimul index real facturat) acesta va fi preluat de Oficiul Virtual, iar utilizatorul va fi înștiințat printr-un mesaj.
Mesajul prin e-mail se transmite lunar. Perioada de trasmitere a indexului va aparea si pe factura.
nek
Oct 24, 2014 @ 16:56:56
E mult mai greu la astia. Uite la electrica..foarte simplu..suni, introduci codul si consumul, foarte simplu. La astia…accesezi aplicatia. .ba merge..ba nu merge. Si in plus…zonele rurale nu dispun de tehnologie( internet si android ). Din partea mea ..foarte slabi.
COSMA
Dec 07, 2014 @ 17:02:08
Cum mai pot transmite indexul daca in of.virtual nu mai pot intra ! De fiecare data imi scrie ca am uitat parola,am cerut alta (de 15 litere si cifre ) care am folosit-o citeva luni dupa care nu -mi mai raspunde nicicum .Daca vreau sa-mi fac alt cont,nu-mi da voie,ptr.ca am deja unul.Cum puteti sa ma ajutati sa pot intra in cont si cu ce parola???
multumesc.
daniel rus
Mar 30, 2015 @ 11:11:38
@ Cosma: luați legătura cu furnizorul la e-mail afee.cluj@electricafurnizare.ro si solicitati resetarea parolei
MARIA FLOAREA
Aug 17, 2015 @ 13:12:39
Fac plata facturilor electrica de ani de zile prin modului CASA TA care nu mai este accesibil.
Prin OFICIUL VIRTUAL nu imi recunoaste utilizatorul, parola sau adresa de e-mail Cum se pot reseta datele de acces??
Cu multumiri,
Maria Floarea
jaroslav
Oct 31, 2015 @ 08:58:15
unde găsesc nenorocitul ăla de POD pe factură?! E atît de greu de făcut oare un formular de înscriere clar, explicit și explicat pentru orice client?
daniel rus
Oct 31, 2015 @ 11:50:15
@ jaroslav: nu ai nevoie de POD. Ala e altceva. Tu ai nevoie de NLC si Cod client, pe care le gasesti in orice factura
predus alexandra
Nov 17, 2015 @ 17:57:04
Salut, daca am uitat sa transmit indexul luna aceasta, ce trebuie sa fac? 🙂
daniel rus
Nov 18, 2015 @ 15:02:05
@ predus alexandra: Nu prea mai ai ce face, mai ales daca a trecut perioada inscrisa pe factura. Acum se va emite o factura de estimat.
sicuta
Mar 12, 2016 @ 18:11:39
Buna ziua, de aproape un an trimit indexul prin Oficiul Virtual. Ceea ce nu inteleg este ca in acest rastimp mi-au venit cateva facturi de regularizare. La Distrigaz, de exemplu, de cand trimit indexul online, nu am avut parte de absolut nicio regularizare…Oare de ce? Multumesc.
daniel rus
Mar 12, 2016 @ 18:47:28
@ sicuta: daca furnizorul permite trimiterea indexului de catre client, nu inseamna ca acel client nu mai are obligatia de a permite accesul la contor (in cazul celor care se afla in interiorul imobilelor) sau ca operatorul de distributie nu mai citeste contorul. Cand trimiteti indexul cu siguranta primiti un mesaj de genul: acest index va fi facturat in urmatoarea factura de energie electrica daca nu exista o alta citire transmisa de operatorul de distributie. Factura de regularizare se emite pe baza indexului trimis de distribuitor sau daca clientul solicita la unul din punctele de relatii cu clientii emiterea unei facturi pana la un anumit index.
sicuta
Mar 13, 2016 @ 15:34:31
OK, multumesc pentru raspuns…Contorul nu este in interior, iar operatorul este liber sa vina oricand. Problema este alta: de fiecare data trimit un index corect, ceea ce ar trebui sa excluda orice regularizare…Ceea ce trimit eu online nu are cum sa difere de ceea ce citeste operatorul…Si atunci, de unde regularizarea?
daniel rus
Mar 13, 2016 @ 15:57:16
@ sicuta: Daca dumneavoastra trimiteti indexul 1362, index citit la ora 7 dimineata, iar cititorul distribuitorului vine si citeste indexul 1364 in aceeasi zi, dar la ora 14, se va factura indexul 1364 citit de cititorul celor de la distributie, iar factura aia e de regularizare. Regularizarea se face oricum, indiferent daca clientul trimite sau nu trimite un index autocitit. Factura emisa pe baza unui index autocitit e, de fapt, o factura de estimare pana la indexul clientului
pop nicolae
Aug 01, 2016 @ 09:28:00
buna ziua
Pagina cu oficiul virtual nu merge de doua zile.
Va rog sa remediati situatia
daniel rus
Aug 01, 2016 @ 10:19:10
@pop nicolae: Am remediat! Incercati acum 🙂
Rosalamarioara
Jan 18, 2017 @ 23:22:57
Pe factura de la electrica nu îmi da perioada de transmitere index ,in dreptul ei este trasa linie .Ce trebuie sa fac??Aștept un răspuns,mulțumesc.
daniel rus
Jan 22, 2017 @ 11:55:35
@Rosalamarioara: trebuie sa va activati optiunea de autocitire
monica
Feb 07, 2017 @ 14:13:01
Vreau autocitire contor, dar fara sa platesc online. vreau sa imi vina factura normala (nu virtuala) si sa o platesc cu bani cash. Cum procedez in acest caz? Imi fac cont online, le transmit indexul si specific undeva ca nu doresc sa platesc online iar ei imi trimit factura cu autocitire?
daniel rus
Feb 07, 2017 @ 14:28:25
@ monica: daca nu optati pentru factura in format electronic se trimite pe posta, iar plata se poate face cum doriti
Henter Csilla
Jun 09, 2017 @ 14:31:17
Buna ziua,
As dori sa va intreb daca e posibila crearea unui cont suplimentar pentru acelasi NLC. Dorim sa poata fi accesat contul atat de proprietar cat si de chirias. E posibil? Mersi
daniel rus
Jun 17, 2017 @ 09:19:04
@ Henter Csilla: Nu. Cel mai simplu e sa sa puna o parola comuna, astfel incat sa aiba ambii acces
NITU LILIANA-SIMONA
Jul 27, 2017 @ 16:41:43
Buna ziua.
Tocmai am trecut un contract la electrica sucursala muntenia nord de pe numele tatalui meu decedat, pe numele meu. In contract, intrebata fiind, am fost de acord ca factura sa-mi vina online. Am avut anterior cont deschis pe virtual online, dar cu cod client tatal meu, evident. La semnarea contractului nou, normal, am primit un cod client nou – pe numele meu. Problema este ca nu pot face schimbari in contul deschis pe virtual online anterior. Am trecut si codul nou, al meu, pe acelesi cont. Nu-mi da voie la schimbari. Apoi am dat stergere cod client – era o rubrica, si mi s-a spus (pe adresa de mail) sa astept stergerea acestuia Din acel moment nu mai pot intra in contul vechi, dar nici nu mai pot deschide un alt cont cu noul cod client. Imi spune ca el exista deja, dar nu-mi pot face contul nou. Ce pot face? Mai ales ca luna viitoare, august, teoretic, ar trebui sa primesc online prima factura in format electronic pe numele meu. Va rog foarte mult sa ma ajutati. La sucursala din Focsani, la serviciul clienti mi s-a spus ca intai trebuie sa-mi vina prima factura tiparita si apoi sa-mi creeez cont nou la virtual online pe numele meu. Asa este? Chiar am nevoie de ajutor de la dumneavoastra.
daniel rus
Jul 27, 2017 @ 20:52:14
@Nitu Liliana Simona: pentru inceput, solicitati anularea conturilor deschise anterior. Dupa anulare, incercati sa creati contul din nou.
Cioltea
Feb 08, 2018 @ 11:04:58
Mai pot trimite indexul daca am uitat sa-l trimit in perioada in care trebuia?Daca da,as dori sa stiu care sunt pasii pe care trebuie sa ii parcurg.Mentionez ca am sunat sa comunic indexul doar ca imi răspundea robotul si după ce am introdus codul ATM imi zicea ca sunt in afara perioadei de comunicare a indexului.
Bojan Kinga
Feb 15, 2018 @ 06:27:37
Buna ziua!!am trimis indexul pe cealalta adresa nu pe care trebuia (sunt doua adrese pe acelasi nume si ei nu trimit index deloc), le-a intrat o factură imensa cum pot corecta?multumesc frumos
Andreea
Sep 05, 2019 @ 09:30:53
Buna ziua! Am introdus indexul autocitit in rubrica respectiva, scria cu verde ca a fost inregistrat, dar nu apare indexul, doar cel din luna mai. Trebuie sa astept sau exista o eroare?