Dec 10 2012
Uneori am idei bune! Păcat că nu le pot pune în practică
Doar dacă n-ai trecut prin zona podului de pe strada Regele Ferdinand n-ai auzit acel claxon-clopoțel al tramvaiului cu ajutorul căruia vatmanii le umplu de carne combinele frigorifice șoferilor ce n-au apucat să treacă de semafor și le blochează calea. Ori de câte ori trec prin zonă și se repetă episodul, mă întreb de ce se mai chinuie vatmanul să îi atenționeze pe acei șoferi. Nu e ca și cum sunt niște domnițe care-și ridică nițel rochia și pășesc pe vârfuri, trecând de zona în care s-au împotmolit, eliberându-i calea. Clar e modul lor de a-i înjura.
Cert e că în jungla care se formează în traficul din zonă, fără o atenționare corespunzătoare, fără ca șoferii să fie atenționați să nu ocupe banda cu linia de tramvai, fără să existe un marcaj corespunzător, o să se repete la infinit această situație.
Într-o zi, tot în urma unei simfonii oferite de vatman, mi-am dat seama că această situație se putea rezolva foarte simplu. Tot ce trebuia, era ca cei care se ocupă de sincronizarea semafoarelor și de siguranța circulației să-și fi pus puțin mintea la lucru.
Totul se putea rezolva cu câteva butoane de acționare prevăzute cu contacte, amplasate la nivelul șinelor, prin care să se poată alimenta un circuit de comandă a semafoarelor format din contactoare, relee de timp și bobine. Astfel, după ce tramvaiul trecea de semaforul 1 de pe strada Horea (direcție dinspre Gară spre Mănăștur), butonul de acționare 3 dădea comanda semafoarelor din zonă astfel încât semaforul 2 să rămână pe verde până tramvaiul ajunge și acționează butonul de acționare 4. În acel moment, semaforul 2 poate să-și schimbe culoarea în roșu, pentru înainte și la stânga, și în verde intermitent pentru la dreapta, permitând în acest mod tramvaiului să-și continue drumul.
La fel și pentru cealaltă intersecție marcată cu 2 în captura de pe google maps. Butonul de acționare 6, amplasat pe șine, după stația de pe Barițiu, pe direcția Mănăștur-Gară, să comande ca semaforul 5 să rămână verde pentru direcția la stânga, spre Grigorescu și Gruia, până ce tramvaiul ajunge la butonul de acționare 7.
Era așa greu?
Cuibus
Dec 11, 2012 @ 12:55:26
Problema principala e respectul, respectul in trafic e pe cale de disparitie la noi. Daca s-ar respecta regulile de circulatie nu ar fi probleme…dar..