Mai sunt clujenii mândri de brandurile locale?

Peste tot văd poze cu dărâmarea fabricii de bere Ursus. Aș fi un ipocrit să pozez într-un melancolic. În afară de a bea o bere Ursus din când în când, drumurile noastre nu s-au prea intersectat. Am ajuns în Cluj pe când fabrica era pe punctul de a fi închisă. Și s-a închis. Cineva a făcut un calcul și i-a dat cu mai multe plusuri la o literă mai în spate, la B, Buzău.

Azi am văzut la Ora de Business un reportaj despre un alt brand clujean, nu știu dacă mai important decât Ursus sau nu, Clujana, cu o istorie de peste 100 de ani. S-a închis în 1999, s-a redeschis în 2004, dar se pare că nu o duce bine.

Revin la ce am spus la început. În aceste zile toată lumea plânge că se dărâmă fabrica de bere. Curând vor plânge, cel mai probabil, din nou, după fabrica Clujana.

Suntem 300.000 de suflete în Cluj Napoca. Dacă fiecare clujean și-ar cumpăra încălțăminte de la ei, probabil ar primi o gură de oxigen. Poate 300.000 de pantofi, 300.000 de sandale, 300.000 de bocanci, 300.000 cizme, ar fi niște vânzări utopice, dar cred că și cu o treime s-ar face ceva. Ar putea să ne recunoască lumea prin țară după încălțăminte „Uite-l pe ăla, arătând cu degetul spre picioarele lui, e clujean!”

Tu când ți-ai cumpărat ultima dată un produs Clujana? Și dacă nu, de ce?