Mai poţi avea încredere în bloggeri?

…se întreba într-o zi un blogger (sau cel puţin aşa se considera el)

Când tot mai mulţi bloggeri încearcă să intre în graţiile agenţiilor de PR sau ale altor bloggeri care deja au o relaţie bună cu aceste agenţii, mai putem vorbi de obiectivitate în blogosferă? Hai să vedem.

Blogosfera a sancţionat dur, foarte rapid şi pe bună dreptate câteva cazuri în care unele persoane au fost nedreptăţite. Cred că ştie toată lumea povestea clubului timişorean care a interzis accesul unei persoane cu dizabilităţi, povestea furtului de conţinut de pe bloguri şi prezentarea ca şi creaţie proprie într-o emisiune de radio sau recenta poveste a blogului de turism care a considerat că e mult mai simplu să folosească pentru promovare ideile pentru care cineva şi-a consumat câţiva neuroni.

În schimb aceeaşi blogosferă a ignorat aproape complet tratamentul pe care o sală de fitness l-a aplicat unei cliente sau încercarea unui blogger de a transfoma în cenuşă o campanie umanitară pentru un bebeluş.

Pot fi de acord că între bloggeri sau între bloggeri şi firme există simpatii, prietenii și intrese financiare, dar nu pot fi de acord că doar în unele cazuri neînţelegerea se rezolvă telefonic fără mare vâlvă, iar în altele rezolvarea vine prin zeci de articole pe bloguri. Scrisul rămâne, iar google îl găseşte. În schimb, convorbirile telefonice rămân doar dacă băieţii cu ochii albaştri decid că merită să fie stocate. Şi oricum nu o să le facă publice.

Suntem oameni și suntem sortiți greșelilor, dar dacă alegi să duci războaie care nu sunt ale tale, implică-te în toate! Indiferent ale cui sunt. Prezintă obiectiv tot ce se întâmplă în jurul tău și îl interesează pe cititor. În caz contrar, s-ar putea ca eu, cel care te-a citit şi ţi-a susţinut campaniile financiar, prin promovare sau doar printr-un comentariu, să aleg să stau de-o parte data viitoare, tocmai pentru că în mintea mea se va naşte întrebarea: Oare pot să am încredere de data asta?

Diplomaţia nu înseamnă toleranţă 😉