Unde ai fost tu Facebook doamne?

Putem trage linie, putem încheia anul 2011 pentru că de acum avem Vocea României în carne și oase. Poate faptul că eu nu sunt mulțumit de rezultat, contează mai puțin. Nici nu ar trebui să mă agit prea tare pentru că, recunosc, nici nu am votat, nici nu am urmărit finala. Fiind Crăciunul am preferat să ies cu oamenii pe care, din cauza distanței, reușesc să îi văd foarte rar.

Ceea ce contează sau, mă rog, ar trebui să conteze este că nu s-a spus nimic în timpul finalei de numărul celor care au participat la alegerea câștigătorului. Am găsit doar niște procente date de EVZ ”Ştefan Stan – 37,67%; Dragoş Chircu – 23,01%; Iuliana Puşchilă – 20,69% şi Cristian Sanda – 18,63% sunt procentele ce l-au adus în fruntea clasamentului de la “Vocea României” pe Stan.” Nu știu cât de corecte sunt, dar procente se pot face și dacă există doar 137 de voturi. E matematică pură. Probabil succesul înregistrat de sistemul de vot al PRO TV-ului nu a fost pe măsura așteptărilor și nu dădea bine să fie făcut public. Doar a fost emisiunea care făcea cel mai bun rating ediție de ediție, nu?

Într-o Românie în care costul unui sms echivalează cu pâinea de 1kg de a doua zi este prea posibil ca cineva să nu voteze un concurent oricât l-ar simpatiza, considerând pe bună dreptate mult mai importantă acea pâine de pe masa familiei.

De ce, dacă principalul sponsor a fost Cosmote-ul, nu au fost voturile libere? În special în finală, unde era foarte important să se înregistreze un număr foarte mare de voturi pentru o alegere cât mai corectă. Era prea greu de suportat acest cost?

Încă o dată se dovedește, dacă mai era nevoie, că în România poți ajunge sus doar dacă ai susținere. De preferință una financiară.

Cred că era pentru prima dată când apreciam dacă se folosea Facebook-ul și ale lui like-uri pentru desemnarea câștigătorului. Patru concurenți -> patru poze -> like la poza -> Vocea României. Simplu, transparent, eficient.